ΦΩΤΟΓΡΑΦΕ ΕΧΕΙΣ ΤΑΛΕΝΤΟ Η ΜΗΠΩΣ ΚΑΛΗ ΤΕΧΝΙΚΗ; |
![]() Η Nikon συνεργάστηκε με τον Eyetracker, έναν από τους κορυφαίους ευρωπαϊκούς οργανισμούς έρευνας για την παρακολούθηση της αντίδρασης του ματιού, προκειμένου να αναλύσει τη ματιά διαφορετικών τύπων επαγγελματιών φωτογράφων κατά το στήσιμο και τη λήψη μιας φωτογραφίας. Αυτά τα αποτελέσματα τέθηκαν σε σύγκριση με τον τρόπο με τον οποίο ένας ερασιτέχνης έκανε την ίδια λήψη. Οι επαγγελματίες που απασχολήθηκαν στην έρευνα είναι ειδικοί στον τομέα τους. Ο Andreas Schmidt είναι ένας Γερμανός φωτογράφος με ειδικότητα στην αρχιτεκτονική και την ταξιδιωτική φωτογραφία. Έχει δημοσιεύσει δύο φωτογραφικά λευκώματα – το πρώτο για το Λας Βέγκας που αποτελεί έναν από τους πιο παραδοσιακούς ταξιδιωτικούς προορισμούς και το δεύτερο για το χρηματοοικονομικό κέντρο του Λονδίνου, το City. Ο Laurent Baheux είναι φωτογράφος από τη Γαλλία που ειδικεύεται στη φύση και τα ζώα και έχει ζήσει οχτώ χρόνια στην Αφρική φωτογραφίζοντας την άγρια φύση. Τέλος, ο Duncan Soar είναι Βρετανός φωτογράφος ειδικός στη φωτογράφιση εκδηλώσεων και φωτογραφίζει τακτικά εκδηλώσεις απονομής βραβείων, εταιρικές εκδηλώσεις και ιδιωτικές δεξιώσεις. Ο Will Painter, ο ερασιτέχνης φωτογράφος μας, έχει πραγματικό πάθος για τη φωτογραφία, αλλά δεν έχει λάβει ποτέ επίσημη εκπαίδευση. Όπως συμβαίνει με πολλούς ερασιτέχνες, η εμπειρία και οι τεχνικές του βασίζονται στις δοκιμές και τα σφάλματα. Οι ταξιδιωτικές φωτογραφίες τραβήχτηκαν σε ένα πολυπληθές τουριστικό θέρετρο, ο φωτογράφος άγριας φύσης επισκέφτηκε ένα δάσος και η φωτογράφιση εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε σε ένα δημοφιλές μπαρ. Όλοι οι επαγγελματίες φωτογράφοι τράβηξαν τις φωτογραφίες τους παράλληλα με τον ερασιτέχνη, υπό τις ίδιες συνθήκες και με την ίδια φωτογραφική μηχανή. Η φωτογραφική μηχανή D3200 της Nikon είναι μια εύχρηστη μηχανή D-SLR για αρχάριους, η οποία διαθέτει Λειτουργία οδηγού τελευταίας γενιάς με video Full HD για λήψη όμορφων φωτογραφιών υψηλής ποιότητας και video κινηματογραφικής ποιότητας. Διαθέτει το απίστευτα υψηλό πλήθος των 24,2 megapixel και έχει σχεδιαστεί για τους αρχάριους στη φωτογράφιση με μηχανές D-SLR. Αναλύσαμε τις μεθόδους με τις οποίες οι επαγγελματίες και ο ερασιτέχνης φωτογράφος τράβηξαν τις φωτογραφίες τους σε κάθε περίπτωση, με σκοπό να εντοπίσουμε τις βασικές διαφορές μεταξύ τους και να παράσχουμε κάποιες ενδιαφέρουσες γνώσεις σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσεται το ταλέντο στη φωτογραφία. Παρακάτω παρουσιάζουμε τα συμπεράσματά μας.
Αφιερώστε χρόνο: οι επαγγελματίες αφιερώνουν τρεις φορές περισσότερο χρόνο σε σχέση με έναν ερασιτέχνη Παρόμοια ήταν τα αποτελέσματα που καταγράψαμε σχετικά με το χρόνο που χρειάστηκαν οι φωτογράφοι μας για την πραγματοποίηση της λήψης, αφού είχαν βρει την καταλληλότερη γωνία. Οι επαγγελματίες χρειάστηκαν κατά μέσο όρο 15 δευτερόλεπτα περισσότερα σε σύγκριση με τον ερασιτέχνη για τον εντοπισμό και τη λήψη των πιο συναρπαστικών στοιχείων της σκηνής. Αυτό ήταν ιδιαίτερα σημαντικό για τη φωτογράφιση της εκδήλωσης. «Το κλειδί για την επιτυχημένη φωτογράφιση εκδηλώσεων είναι να εξασφαλίσεις ότι οι άνθρωποι που περιλαμβάνονται στις λήψεις σου είναι ενδιαφέροντες και ζωντανεύουν τη φωτογραφία σου. Αν και η εύρεση μιας καλής σύνθεσης μπορεί να είναι πανεύκολη, μπορεί να χρειαστείς κάποιο χρόνο για να αποτυπώσεις μια εκφραστική στιγμή του θέματός σου, όπως για παράδειγμα, τη στιγμή που γελάει. Συνήθως, πρέπει να περιμένω λίγη ώρα για να αποτυπώσω αυτήν τη στιγμή» εξηγεί ο Duncan Soar. Ο Duncan χρειάστηκε κατά μέσο όρο 22 δευτερόλεπτα περισσότερα σε κάθε στήσιμο σε σύγκριση με τον ερασιτέχνη φωτογράφο και 3,20 λεπτά στο σύνολο για να τραβήξει την τελική φωτογραφία του.
Τραβήξτε περισσότερες φωτογραφίες: οι επαγγελματίες εξετάζουν πολύ περισσότερο τις διαφορετικές λήψεις μιας σκηνής Αυτό ήταν πιο αισθητό στην ταξιδιωτική φωτογράφιση, κατά την οποία ο ερασιτέχνης εξέτασε μόνο δύο διαφορετικά στησίματα, ενώ ο επαγγελματίας εξέτασε 12 στησίματα. Επίσης, οι επαγγελματίες μελετούσαν πολύ τη σκηνή και έδιναν σε όλα τα στοιχεία την απαιτούμενη προσοχή. Προτού αποφασίσει ποια θα είναι η καλύτερη λήψη, ο ερασιτέχνης τριγύρισε το βλέμμα του στη σκηνή, χωρίς να μελετήσει προσεκτικά τις διαφορετικές επιλογές ή να αφιερώσει χρόνο, για να εξετάσει τις διάφορες γωνίες. Κοιτάξτε πάνω, κάτω, πίσω, στο βάθος Μία από τις πιο αξιοσημείωτες διαφορές μεταξύ του ερασιτέχνη και του επαγγελματία ήταν τα σημεία στα οποία κοιτούσαν, προκειμένου να στήσουν το κάδρο τους. Οι επαγγελματίες εξέταζαν κάθε πιθανή γωνία, για παράδειγμα, ο φωτογράφος ταξιδιωτικής φωτογραφίας πήγε πίσω από κάποιες καμπίνες παραλίας κατά το στήσιμό του για να διαπιστώσει εάν υπήρχε κάτι ενδιαφέρον, ενώ ο φωτογράφος άγριας φύσης ξέφυγε από τα συνήθη μονοπάτια για να βρεθεί στο φυσικό τοπίο και να αναζητήσει μια πιο αποκαλυπτική εικόνα του περιβάλλοντος. Ο φωτογράφος εκδηλώσεων αφιέρωσε χρόνο ακόμα και κοιτώντας το ταβάνι του χώρου, το οποίο είχε μια καμπύλη που πίστευε ότι θα μπορούσε να πλαισιώσει καλά τη λήψη. Είναι πολύ σημαντικό, επίσης, να συνεχίσετε να κοιτάζετε τη σκηνή. Είναι πολύ εύκολο να δείτε αμέσως δύο διαφορετικά σημεία στα οποία θέλετε να εστιάσετε και να αγνοήσετε όλα τα υπόλοιπα. Ενώ τριγυρίζετε σε διάφορα σημεία, κρατήστε το κεφάλι σας ψηλά και κοιτάξτε γύρω – μην σπαταλάτε αυτόν το χρόνο για να εξετάσετε στοιχεία που έχετε ήδη τραβήξει. Κατά τη διάρκεια της λήψης, οι επαγγελματίες τριγύριζαν στο χώρο πολύ περισσότερο εξετάζοντας τη σκηνή και ψάχνοντας τα στοιχεία που θα συνέθεταν μια εντυπωσιακή φωτογραφία, ενώ ο ερασιτέχνης απλά κοιτούσε προς την κατεύθυνση προς την οποία περπατούσε ή κοιτούσε απευθείας στο θέμα το οποίο είχε αποφασίσει ότι θα αποτελούσε την επόμενη λήψη του. Ο Andreas Schmidt σχολιάζει: «Εάν κοιτάξετε πραγματικά τη σκηνή και την εξετάσετε από όλες τις γωνίες, ενδέχεται να ανακαλύψετε ένα στήσιμο που θα δώσει μια ενδιαφέρουσα προοπτική σε ένα σημείο που φωτογραφίζετε. Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, όταν προσπαθείτε να αποτυπώσετε καθημερινές σκηνές, επειδή έτσι θα επιτύχετε πιο αυθεντικές λήψεις».
Όσο λιγότερα τόσο καλύτερα
Αρκεστείτε σε αυτά που έχετε Ο Laurent Baheux σχολιάζει: «Οπουδήποτε κι αν φωτογραφίζει κανείς, πρέπει να μελετήσει όλο τον περιβάλλοντα χώρο εξετάζοντας όχι μόνο το θέμα της φωτογραφίας του αλλά και τα στοιχεία που το επηρεάζουν, όπως το φυσικό φως. Επειδή φωτογραφίζω συνεχώς σε εξωτερικούς χώρους, μου αρέσει να αναζητώ το φως που λαμπυρίζει μέσα από τα δέντρα, καθώς δημιουργεί ένα εντυπωσιακό εφέ, καθώς πέφτει πάνω στις λίμνες και τα φύλλα». Ο ερασιτέχνης μας, Will Painter, σχολιάζει σχετικά με το πείραμα: «Ήταν πραγματικά ενδιαφέρουσα ανακάλυψη το γεγονός ότι ο τρόπος που έκανα το στήσιμο ήταν τόσο διαφορετικός από αυτόν ενός επαγγελματία. Η επιστημονική προσέγγιση με βοήθησε πραγματικά να κατανοήσω τι έκανα και πώς θα μπορούσα να βελτιωθώ – απλές συμβουλές, όπως το να αφιερώνω περισσότερο χρόνο στις λήψεις μου και να εξετάζω ολόκληρο το σενάριο που βρίσκεται μπροστά μου, θα συμβάλλουν σημαντικά στη βελτίωσή μου». Παρακάτω παρουσιάζονται ορισμένες συμβουλές που συνάγονται από το πείραμά μας, ώστε την επόμενη φορά που θα τραβήξετε φωτογραφίες, να δοκιμάσετε και να αναπτύξετε το ταλέντο σας στη φωτογραφία.
Συμβουλές του Andreas Schmidt για την ταξιδιωτική φωτογράφιση
Συμβουλές του Laurent Baheux για τη φωτογράφιση άγριας φύσης
Συμβουλές του Duncan Soar για τη φωτογράφιση εκδηλώσεων
Περισσότερες πληροφορίες για τη Nikon D3200 |
< Προηγούμενο | Επόμενο > |
---|